Why Did Postmodern Art Need to Be "Sublime"? - Ranci_re's Criticism against Lyotard's Theory of Sublime and the Significance of "Dessensus" in Ranci_re’s Theory | ASANO Yudai
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
浄瑠璃寺四天王像に関する一考察 — —髻の形式を手掛かりにして—|柿﨑 風香
The Four Guardian Figures of Joruri-ji: A Study of the ‘Motodori’ Hair Style | KAKIZAKI Fuka
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]■
ロバート・ラウシェンバーグの《ダンテ・ドローイング》 — 記号の物質的側面とその身体性|角野 文
Robert Rauschenberg's Dante Drawing - The Material Side of the Sign and Its Physicality | KAKUNO Fumi
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
建長寺本尊地蔵菩薩坐像についての考察 — —再興像にみられる法衣垂下形式の成立年代—|鈴木 水彩
The Seated Jizo Bosatsu Statue of Kenchoji: The Style of the Robe and Drapery Folds at the Time of the Restoration | SUZUKI Miku
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
ハンス・メムリンク《最後の審判》研究|高橋 佳那
A Study of Hans Memling's Last Judgement in Gdańsk | TAKAHASHI Kana
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
マックス・クリンガー版画連《死についてⅠ》研究|竹内 日向子
Study on Max Klinger’s print cycle On death Ⅰ | TAKEUCHI Hinako
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
桂ゆき《物価》にみる戯画的表現について|田村 幸恵
Katsura Yuki’s ‘Prices’ and its Caricature Traits | TAMURA Sachie
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
A Study of the Senses of Materials and Land in Isamu Noguchi's “Garden" Work - By Analysis of Isamu Noguchi’s “Garden" Work of the 1970s and 1980s | MIKAMI Nana
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
中世から近世の蒔絵における草花文表現の変遷|光武 晴香
Floral Motifs on Lacquerware in Medieval and Early Modern Japan | MITSUTAKE Haruka
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
ジュゼッペ・アルチンボルド、晩年の《四季》 — —“四季”の寄せ絵が意味するもの—|向山 舞
Giuseppe Arcimboldo, Four Seasons in his later years - What the composite head of “four seasons” means | MUKAIYAMA Mai
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
鍋島焼の意匠について|安田 恵菜
Decoding Design: Nabeshima Ware’s Decorative Techniques and Motifs | YASUDA Ena
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
The Invention of Giovanni Bellini in His Late Works - The Relationship with Pietro Bembo, and the Analysis of the Woman with a Mirror | YOSHINO Kuninobu
論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
Bartolom_ Murillo’s Immaculate Conception and "The Tale of the Bamboo Cutter" - : Views of Life and Death in the East and the West | WATANABE Yuri
芸術学[修士]|Aesthetics and Art History[Master]
美学|Aesthetics
論文・美学[修士]|Thesis/Aesthetics[Master]
美的義務の可能性 — 美的なものの体系における真正な美的義務の位置づけ|板野 誠
Possibility of Aesthetic Obligations - Placing Genuine Aesthetic Obligations into System of the Aesthetic | ITANO Makoto
日本・東洋美術史|Japanese and Asian Art History
論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
旧東宮御所(現迎賓館赤坂離宮)の室内装飾 — —美術家・主題の選定—|岩井 智子
The Architectural and Painting Programs of Akasaka Palace | IWAI Tomoko
論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
海北友松の研究 — —画風展開の分析と再考—|内田 夏帆
The Evolution of Kaiho Yusho’s Painting Style | UCHIDA Kaho
論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
バロン・ケッ仮面考 — —形式と性質の検討—|大島 空代
The Art of Balinese Masks: Forms and Characteristics of Barong Ket | OSHIMA Sorayo
論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
男衾三郎絵詞の考察 — —伊勢新名所絵歌合との比較をめぐって—|笹尾 梨良
A Study of the Scrolls of Obusuma Saburo in Comparison with the Scrolls of Ise Shinmeisho Euta-awase | SASAO Rira
論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
広隆寺千手観音菩薩立像についての考察 — —平安初期における唐風壇像彫刻の系譜の中で—|中西 希
The Standing Thousand-Armed Avalokiteshvara Statue of Koryuji: The Genealogy of the Tang Style Danzo Sculptures in the Early Heian Period | NAKANISHI Nozomi
西洋美術史|Western Art History
論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
ハンス・ブリュッゲマン《ボルデスホルム祭壇》研究 — :その図像構成の問題を中心として|髙嶋 太郎
Hans Brüggemann's Bordesholm Altar and its Compositon | TAKASHIMA Taro
論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
ロヒール・ファン・デル・ウェイデン作《ミラフロレスの祭壇画》に関する考察|藤原 健太
A Study of the Miraflores Altarpiece by Rogier van der Weyden | FUJIHARA Kenta
論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
パレルモ宮廷礼拝堂の図像プログラム — —「水を分ける」図を中心に—|上敷領 清佳
The Iconographic Program of the Cappella Palatina in Palermo - Focusing on the “Separation of the waters” | KAMISHIKIRYO Kiyoka
論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
フェリックス・ヴァロットンの裸婦像 — ——《眠り》を中心に——|牧野 晏香
The Female Nude in the Work of F_lix Vallotton - : Focusing on Sleep | MAKINO Haruka
工芸史|Crafts History
論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
「蜀錦」から「蜀江錦」へ — —法隆寺伝来染織品を視座として—|廣谷 妃夏
Shokko Brocade Originated from Chengdu Shu Brocade: An Analysis of Textiles Held in Horyuji Or From Chengdu Shu Brocade to Shokko Brocade: An Analysis of Textiles Held in Horyuji | HIROYA Himeka
論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
「秀衡椀」の成立と展開 — —意匠を視座として—|泉山 真悠
Decorated Lacquerware: The Origin and Development of Hidehira-wan | IZUMIYAMA Mayu
論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
藤本能道の色絵と釉描加彩 — —成立背景と完成の過程について—|橋詰 果歩
Fujimoto Yoshimichi’s Mastery of Glaze Technology: The Creation and Development of ‘Yubyo-Kasai’ | HASHIZUME Kaho
美術解剖学|Artistic Anatomy
論文・美術解剖学[修士]|Thesis/Artistic Anatomy[Master]
“コケ植物の美”に関する研究|増子 真有
Artistic anatomical study on "the beauty of moss" | MASUKO Mayu