芸術学[学部]|Aesthetics and Art History[Bachelor]

芸術学|Aesthetics and Art History

  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    《イーゼンハイムの祭壇画》 — —その図像表現について—|内田 さくら
    Isenheim Altarpiece - : A Study of Its Iconographic Problem | UCHIDA Sakura
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    アンドレア・ポッツォ《聖イグナティウスの栄光》研究 — —教会装飾の考察—|江村 桜子
    Andrea Pozzo's Glory of Saint Ignatius - : Study of a Church Decoration | EMURA Sakurako
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ジャン=エティエンヌ・リオタールとトルコ趣味絵画 — —《ソファに座る女性》を中心に—|黒田 笑実
    Jean-Etienne Liotard and Turquerie Paintings - : With a Focus on Dame sur un sofa | KURODA Emi
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    アマーバッハ・カビネットの金工図面に関する論考 — —市庁舎あるいはツンフトの銀の容器のための素描—|根本 理香
    A study on drawings for goldsmiths works, from Amerbach-cabinet - Drawings for the silverware of city council or guild | NEMOTO Rika
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    フリーア美術館所蔵《漢宮春暁図款彩屏風》の図様成立と造形表現に関する考察 — —図画との比較検討を視座として—|青木 つづり
    The Spring Dawn at the Han Dynasty Palace Screens at the Freer Gallery of Art: A Study of Visual Narrative and Composition | AOKI Tsuzuri
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ポストモダンの芸術はなぜ「崇高」でなくてはならなかったのか — ランシエールによるリオタールの崇高論批判と「ディセンサス」|浅野 雄大
    Why Did Postmodern Art Need to Be "Sublime"? - Ranci_re's Criticism against Lyotard's Theory of Sublime and the Significance of "Dessensus" in Ranci_re’s Theory | ASANO Yudai
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    浄瑠璃寺四天王像に関する一考察 — —髻の形式を手掛かりにして—|柿﨑 風香
    The Four Guardian Figures of Joruri-ji: A Study of the ‘Motodori’ Hair Style | KAKIZAKI Fuka
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ロバート・ラウシェンバーグの《ダンテ・ドローイング》 — 記号の物質的側面とその身体性|角野 文
    Robert Rauschenberg's Dante Drawing - The Material Side of the Sign and Its Physicality | KAKUNO Fumi
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    建長寺本尊地蔵菩薩坐像についての考察 — —再興像にみられる法衣垂下形式の成立年代—|鈴木 水彩
    The Seated Jizo Bosatsu Statue of Kenchoji: The Style of the Robe and Drapery Folds at the Time of the Restoration | SUZUKI Miku
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ハンス・メムリンク《最後の審判》研究|高橋 佳那
    A Study of Hans Memling's Last Judgement in Gdańsk | TAKAHASHI Kana
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    マックス・クリンガー版画連《死についてⅠ》研究|竹内 日向子
    Study on Max Klinger’s print cycle On death Ⅰ | TAKEUCHI Hinako
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    桂ゆき《物価》にみる戯画的表現について|田村 幸恵
    Katsura Yuki’s ‘Prices’ and its Caricature Traits | TAMURA Sachie
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    興福寺北円堂の無著菩薩立像・世親菩薩立像に関する一考察 — —鐶袈裟の着衣形式の検討を中心に、その宗教的機能の問題に及ぶ—|廣田 久美子
    The Standing Mujaku and Seshin Bosatsu Statues in Kofukuji’s Hokuend_: The Style and Religious Function of Kan-kesa | HIROTA Kumiko
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    イサムノグチの”garden”作品における素材と土地に対する意識 — 後期庭園作品を事例として|三上 奈々
    A Study of the Senses of Materials and Land in Isamu Noguchi's “Garden" Work - By Analysis of Isamu Noguchi’s “Garden" Work of the 1970s and 1980s | MIKAMI Nana
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    中世から近世の蒔絵における草花文表現の変遷|光武 晴香
    Floral Motifs on Lacquerware in Medieval and Early Modern Japan | MITSUTAKE Haruka
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ジュゼッペ・アルチンボルド、晩年の《四季》 — —“四季”の寄せ絵が意味するもの—|向山 舞
    Giuseppe Arcimboldo, Four Seasons in his later years - What the composite head of “four seasons” means | MUKAIYAMA Mai
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    鍋島焼の意匠について|安田 恵菜
    Decoding Design: Nabeshima Ware’s Decorative Techniques and Motifs | YASUDA Ena
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    ジョヴァンニ・ベッリーニの後期作品における創意について — ピエトロ・ベンボとの関わりと《手鏡を持つ裸婦》の分析を中心に|吉野 州信
    The Invention of Giovanni Bellini in His Late Works - The Relationship with Pietro Bembo, and the Analysis of the Woman with a Mirror | YOSHINO Kuninobu
  • 論文・芸術学[学部]|Thesis/Aesthetics and Art History[Bachelor]
    バルトロメ・ムリーリョの「無原罪の御宿り」 — —『竹取物語』との類似性にみる東西の死生観—|渡部 由里
    Bartolom_ Murillo’s Immaculate Conception and "The Tale of the Bamboo Cutter" - : Views of Life and Death in the East and the West | WATANABE Yuri

芸術学[修士]|Aesthetics and Art History[Master]

美学|Aesthetics

  • 論文・美学[修士]|Thesis/Aesthetics[Master]
    美的義務の可能性 — 美的なものの体系における真正な美的義務の位置づけ|板野 誠
    Possibility of Aesthetic Obligations - Placing Genuine Aesthetic Obligations into System of the Aesthetic | ITANO Makoto

日本・東洋美術史|Japanese and Asian Art History

  • 論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
    旧東宮御所(現迎賓館赤坂離宮)の室内装飾 — —美術家・主題の選定—|岩井 智子
    The Architectural and Painting Programs of Akasaka Palace | IWAI Tomoko
  • 論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
    海北友松の研究 — —画風展開の分析と再考—|内田 夏帆
    The Evolution of Kaiho Yusho’s Painting Style | UCHIDA Kaho
  • 論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
    バロン・ケッ仮面考  — —形式と性質の検討—|大島 空代
    The Art of Balinese Masks: Forms and Characteristics of Barong Ket | OSHIMA Sorayo
  • 論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
    男衾三郎絵詞の考察 — —伊勢新名所絵歌合との比較をめぐって—|笹尾 梨良
    A Study of the Scrolls of Obusuma Saburo in Comparison with the Scrolls of Ise Shinmeisho Euta-awase | SASAO Rira
  • 論文・日本・東洋美術史[修士]|Thesis/Japanese and Asian Art History[Master]
    広隆寺千手観音菩薩立像についての考察 — —平安初期における唐風壇像彫刻の系譜の中で—|中西 希
    The Standing Thousand-Armed Avalokiteshvara Statue of Koryuji: The Genealogy of the Tang Style Danzo Sculptures in the Early Heian Period | NAKANISHI Nozomi

西洋美術史|Western Art History

  • 論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
    ハンス・ブリュッゲマン《ボルデスホルム祭壇》研究 — :その図像構成の問題を中心として|髙嶋 太郎
    Hans Brüggemann's Bordesholm Altar and its Compositon | TAKASHIMA Taro
  • 論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
    ロヒール・ファン・デル・ウェイデン作《ミラフロレスの祭壇画》に関する考察|藤原 健太
    A Study of the Miraflores Altarpiece by Rogier van der Weyden | FUJIHARA Kenta
  • 論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
    パレルモ宮廷礼拝堂の図像プログラム — —「水を分ける」図を中心に—|上敷領 清佳
    The Iconographic Program of the Cappella Palatina in Palermo - Focusing on the “Separation of the waters” | KAMISHIKIRYO Kiyoka
  • 論文・西洋美術史[修士]|Thesis/Western Art History[Master]
    フェリックス・ヴァロットンの裸婦像 — ——《眠り》を中心に——|牧野 晏香
    The Female Nude in the Work of F_lix Vallotton - : Focusing on Sleep | MAKINO Haruka

工芸史|Crafts History

  • 論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
    「蜀錦」から「蜀江錦」へ — —法隆寺伝来染織品を視座として—|廣谷 妃夏
    Shokko Brocade Originated from Chengdu Shu Brocade: An Analysis of Textiles Held in Horyuji Or From Chengdu Shu Brocade to Shokko Brocade: An Analysis of Textiles Held in Horyuji | HIROYA Himeka
  • 論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
    「秀衡椀」の成立と展開 — —意匠を視座として—|泉山 真悠
    Decorated Lacquerware: The Origin and Development of Hidehira-wan | IZUMIYAMA Mayu
  • 論文・工芸史[修士]|Thesis/Crafts History[Master]
    藤本能道の色絵と釉描加彩 — —成立背景と完成の過程について—|橋詰 果歩
    Fujimoto Yoshimichi’s Mastery of Glaze Technology: The Creation and Development of ‘Yubyo-Kasai’ | HASHIZUME Kaho

美術解剖学|Artistic Anatomy

  • 論文・美術解剖学[修士]|Thesis/Artistic Anatomy[Master]
    “コケ植物の美”に関する研究|増子 真有
    Artistic anatomical study on "the beauty of moss" | MASUKO Mayu